אחרי 20 שנה: "מבצע" הפחתת חובות במרכז לגביית קנסות

זה מבצע של פעם בדור. המבצע הקודם היה לפני 20 שנים. חוק שיש בו רק טוב. נעשה כל מאמץ שהחוק יובא למליאה כבר ביום שני הקרוב
איתי גדסי No Comments on אחרי 20 שנה: "מבצע" הפחתת חובות במרכז לגביית קנסות

"במבצע" של רשות האכיפה והגבייה יוכלו 300,000 החייבים לשלם קנסות שנוספה עליהם תוספת פיגור תוך הפחתה משמעותית של 40% מגובה החוב. • יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי: "חוק שיש בו רק טוב"

צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת
זה מבצע של פעם בדור. המבצע הקודם היה לפני 20 שנים. חוק שיש בו רק טוב. נעשה כל מאמץ שהחוק יובא למליאה כבר ביום שני הקרוב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ג') פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הפחתת תוספות פיגור שנוספו על קנסות הנגבים בידי המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (הוראת שעה), התשע"ו-2016, לאחר שמיזגה את הצעת החוק הפרטית של הח"כים אוסאמה סעדי, אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), יואב בן-צור (ש"ס), מרב מיכאלי (המחנה הציוני) ונורית קורן (הליכוד), עם הצעת החוק הממשלתית.

הצעת החוק קובעת כהוראת שעה, הסדרים מיוחדים לתשלום קנסות הנגבים בידי המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות. מדובר ב"מבצע" תשלומים מוגבל בזמן שמטרתו לעודד תשלום קנסות שונים, תוך הפחתה של תוספת הפיגורים שהצטברה על הקנס. יצוין כי מדובר רק על קנסות הנגבים על ידי המרכז ולא על קנסות הנגבים על ידי גופים אחרים כדוגמת רשות המסים או הרשויות המקומיות.

הסדרים אלו יאפשרו לחייבים בתשלום קנסות, שנוספה עליהם תוספת פיגור לפי סעיף 67 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 והוצאות לנקיטת הליכי גבייה, כמשמעותן בסעיף 4 לחוק המרכז, אם נקבעו, לשלם בתקופת תוקפה של הוראת השעה את הקנסות הפליליים והמנהליים שהושתו עליהם ואשר לא שולמו על אף שננקטו באותם תיקים הליכי גבייה, תוך הפחתה משמעותית של %40 מגובה החוב. זאת רק אם ההפחתה לא תביא לפגיעה בסכום הקנס המקורי ושהחוב העדכני שולם במלואו בתקופת הוראת השעה.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "חוק שיש בו רק טוב. נעשה כל מאמץ שהחוק יובא למליאה כבר ביום שני הקרוב".

מנכ"ל רשות האכיפה והגבייה תומר מוסקוביץ: "זה מבצע של פעם בדור. המבצע הקודם היה לפני 20 שנים. אני מצטרף לקריאת הח"כים- תנצלו הזדמנות ותשלמו"

עו"ד ענת הר אבן, היועצת המשפטית של רשות האכיפה והגבייה: "מדובר בכ-300,000 חייבים בסכומים של כשלושה מיליארד שקלים. לאחר הפחתת ה-40% ישולמו כ-1.8 מיליארד, ובכל מקרה לא תהיה פגיעה בקרן. מדובר על כלל החובות שנמצאים במרכז והגע מועד תשלומם בתוך תקופת המבצע. כמו כן תתאפשר פריסת תשלומים במסגרת המבצע- כלומר עד 4 תשלומים"

דורון תשתית, מנהל המרכז לגביית קנסות: "80% מהחובות נגבים בתוך 200 יום. המבצע תוכנן ל-15% עם חובות גבוהים שהסתבכו וניתן להם סולם לרדת".



0 תגובות